Home » Bezorgen

Bezorgen

Sportsworld is een samenwerking aangegaan met DHL voor het bezorgen van de bestellingen omdat uit onderzoek is gebleken dat DHL het beste aansluit bij de wensen van onze klanten.
Dit heeft zowel betrekking op de optimale service voor het leveren van goederen, het informeren van de klant, en het volgen van uw pakket via de computer (track & trace).

Wat is belangrijk bij bezorgen? Zorg dat u het juiste afleveradres (straatnaam, huisnummer , postcode en plaats) op de order vermeldt.

Bestellingen die wij op werkdagen voor 13.00 uur ontvangen worden nog diezelfde dag aangeboden aan DHL voor verzending. DHL zal zorgen dat de bestelling de volgende dag bij u wordt afgeleverd.

Werkwijze:

  • Op het moment dat het pakket met uw bestelling het warehouse van Sportsworld verlaat, wordt u als klantmiddels een e-mail hiervan op de hoogte gesteld. In deze e-mail staat ook een track & trace-nummer vermeld waarmee u op https://www.dhlparcel.nl online kunt volgen waar uw pakket is.
  • Bij de bezorging door DHL wordt u door de bezorger verzocht om te tekenen voor ontvangst.
  • Indien u niet thuis bent zal getracht worden het pakket bij uw buren af te leveren. Indien ook uw buren niet thuis zijn zal DHL een "afleverbrief" bij u in de brievenbus deponeren waarop aangegeven staat wanneer ze bij u zijn geweest alsook uw "niet-thuis-code".
  • U kunt met de gegevens uit de brief zelf invloed uitoefenen op het volgende aflevermoment. Wanneer u geen gebruik maakt van deze online service wordt uw pakket standaard de volgende werkdag opnieuw aangeboden.
  • In het geval u bij de tweede afleverpoging ook niet thuis bent krijgt u van de DHL-bezorger een "ophaalbrief" in uw brievenbus gedeponeerd. Hierop staat aangegeven dat uw pakket de volgende werkdag opgehaald kan worden o.v.v. het adres van het dichtstbijzijnde DHL Servicepunt.
  • Uiteindelijk blijft het pakket drie weken op het dichtstbijzijnde DHL Servicepunt voor u beschikbaar, daarna zal het teruggestuurd worden naar Sportsworld. Op het moment dat het pakket weer bij Sportsworld is ontvangen zal de Customer Service contact met u opnemen.

 

VRAGEN:

Wat te doen als u niet thuis bent als DHL aflevert?

  • Indien u bij de eerste bezorging niet thuis bent, zal DHL een "afleverbrief" bij u in de brievenbus deponeren waarop aangegeven staat wanneer ze bij u zijn geweest alsook uw "niet-thuis-code". U kunt met de gegevens uit de brief zelf invloed uitoefenen op het volgende aflevermoment. Wanneer u geen gebruik maakt van deze online service wordt uw pakket standaard de volgende werkdag opnieuw aangeboden.

 

Kan ik mijn order ook op mijn werkadres laten afleveren?

  • Ja, de keuze waar u uw pakket wil laten bezorgen is vrij.

 

Kan ik mijn order ook op een buitenlands adres laten bezorgen?

  • Alleen België is thans mogelijk.

 

Wat te doen als u de DHL ophaalbrief verloren bent?

  • Indien u weet op welk DHL Servicepunt uw pakket ligt, kunt u aldaar middels een geldig identificatiedocument (paspoort, identificatiekaart, rijbewijs) uw pakket ophalen. Mocht u niet weten welk postkantoor het betreft, dan dient u contact op te nemen met de klantenservice van DHL op telefoonnummer 088 055 2000.

 

Wat te doen indien u niet allebestelde producten heeft ontvangen?

  • Indien Sportsworld op het moment van verwerken van uw bestelling een of meerdere van de door u bestelde producten niet op voorraad had, bent u daarvan middels een e-mail op de hoogte gebracht en worden deze z.s.m. zonder verzendkosten nageleverd. Als het product/de producten niet meer nageleverd kan/kunnen worden, wordt het aankoopbedrag teruggestort. Indien u geen email heeft ontvangen, verzoeken wij u contact op te nemen met de Customer Service.

 

Wat te doen indien u het verkeerde product heeft ontvangen?

  • Ondanks dat wij uw bestelling met de uiterste zorg behandelen, kan het voorkomen dat u een product ontvangt dat niet overeenkomt met uw bestelling. Neemt U dan contact op met Customer Service. Zij zullen verzorgen dat het onjuiste product gratis (middels de toegezonden Kiala retoursticker) terug te sturen is naar Sportsworld. Na ontvangst door Sportsworld wordt het correcte artikel alsnog aan u opgestuurd. De verzendkosten zijn dan uiteraard voor rekening van Sportsworld.(zie ook retouren).

 

Kan er op een postbusadres geleverd worden?

  • Nee, ontvangen van een zending vereist een handtekening en is derhalve niet mogelijk op een postbusadres.

 

Wat zijn de verzendkosten?

  • In Nederland worden bestellingen vanaf € 25,- gratis verzonden. Daaronder zijn de verzendkosten € 3,95. In België zijn de verzendkosten € 6,95 per bestelling.
    Voor enkele producten geldt een afwijkend verzendtarief vanwege afmeting of gewicht, dit staat altijd duidelijk bij het product vermeld.
    Opmerking: Indien Sportsworld niet alle producten op voorraad heeft, zal voor de nalevering geen extra verzendkosten in rekening worden gebracht.

 

Heeft u nog andere vragen?
Onze Customer Service helpt u graag. U kunt hen bereiken per e-mail via customerservice@sportsworld.nl of per telefoon op 0900 - 222 4040 (10ct/min) tijdens werkdagen van 08.30 tot 17.00 uur.

All sports and fashion
Nieuwsbrief
Wilt u op de hoogte blijven van de nieuwste acties & aanbiedingen?